carrobacklund

Alla inlägg under september 2011

Av Caroline Backlund - 29 september 2011 20:56

..både när det kommer till bloggande och sluta röka. Jag höll upp i 2 dygn innan jag, av skäl jag inte vill nämna, inte kunde hålla mig. Det är väl därför jag inte orkade blogga heller. Inte så kul när man misslyckas med nåt, men men än har jag inte gett upp iaf :)


Så vad har hänt i veckan då? I tisdags blev jag klar med ILA kursen och påbörjade ILB. Gjorde första provet i den kursen när jag ändå höll på och hoppas att jag kommer göra prov 2 på tisdag men det kanske jag inte hinner. Det skulle iaf vara skönt om jag hann det.


Igår var jag in på skolan för att kolla på provet i global ekonomi (samhällskunskap B) som jag hade för 2 veckor sedan. Läraren hade inte satt något betyg eftersom vi inte har våran ordinarie lärare just nu men provet låg högre än G iaf och det är ju trevligt :) Sen så bestämde jag land för mitt raportarbete också och det blev Indien!


Idag var jag också på samhällskunskapen, dock för att ha seminarium.


Imorgon ska jag på sjukhuset för att inleda KBT-behandling. Jag trodde helt ärligt att jag aldrig skulle få det men en kvinna som jobbar på BUP och som nästan är klar med sin KBT-utbildning ringde mig i förrgår och erbjöd mig att bli hennes utbildningspatient vilket jag såklart tackade ja till. Så därför ska jag alltså på BUP imorgon trots att jag är över 18. Det ska bli intressant iaf :) Hoppas det hjälper!


Måste säga att jag längtar lite till nästa vecka också. Mamma har nämligen bestämt att vi ska prova på Linas matkasse (kors i taket :P) så första gången blir alltså till veckan. Fick menyn idag och det mesta lät faktiskt jättegott! Det blir jag som lagar all mat också:). Undrar om jag ska sätta upp en kamera som filmar mig när jag hanterar kycklingen? Haha det kanske skulle varit kul.


Jaja, nu blidde det långt här.

Puss på er

Av Caroline Backlund - 16 september 2011 11:59

Hej hopp alla människor.


Idag är det den andra dagen jag klivit upp och inte gått ut och rökt. Har varit lite sugen till och från men det har lagt sig rätt fort. Köpte en snusdosa också att ha i nödfall även om jag försöker vara nikotinfri så mycket som möjligt. Men det känns bra att variera mellan nikotinplåster, tuggummi och snus så är chansen lixom mindre att jag fastnar för något specifikt. Det känns så i allafall, och what ever works lixom.


Har varit hos både läkare och kurator och det gick bra. Fick veta att jag kan få medicin utskriven för tiden jag är borta också och det är ju väldigt skönt :) Ökad trygghet med andra ord.


Just nu sitter jag och spelar Wordfeud, den nya flugan :) Jag heter Suundsvall där om någon vill spela med mig:)


Ha det gött folket   

Av Caroline Backlund - 15 september 2011 23:27

Hallå gott folk.


Jag visste inte om jag skulle skriva om det här eller inte men jag bestämde mig för att göra det ändå. Eftersom jag förhoppningsvis ska åka till USA och plugga så har jag bestämt mig för att jag måste sluta röka innan jag åker. Detta av 3 anledningar.


1. Det är dyrt. Man kan lägga pengarna på mycket roligare saker. Som nattklubbar, kläder, boende, mat och annat som behövs.
2. Det är nästan omöjligt att hitta ett rum att hyra som rökare.
3. Att vara rökare i Kalifornien är ingen lätt match. Det är många regler över vart man får och inte får röka. Det funkar inte att röka där man inte får heller, folk ringer polisen direkt där borta.


Så det är alltså mitt projekt just nu. Att sluta röka, eller iaf försöka. Det måste man i allafall. Man kan ju inte annat än misslyckas och försöka igen. Alltså har jag inte rökt sedan halv 3 inatt. Det är alltså 21 timmar sedan. Dagen har varit rätt tuff men med hjälp av tuggummi, nikotintuggummi och nikotionplåster (som jag bara hade på mig i en timme eftersom jag fick någon allergisk reaktion) har det gått rätt bra ändå. Tog en snus av Daniel ikväll också (Nej jag tänker inte börja snusa istället, men en när det känns som jobbigast kan man ju ta).


  Mitt mål :)


Nåja, nu ska jag se på lite tv. Sover hos Daniel inatt eftersom jag ska på vårdcentralen rätt tidigt imorgon. Ska även dit 2 gånger under morgondagen, skoj skoj.


Puss på er

Av Caroline Backlund - 14 september 2011 19:04

Hallå :)

Efter att både min mor och Micka sagt till mig att blogga så måste jag ju göra det då. Har verkligen svårt för det här just nu eftersom jag inte riktigt hittar inspiration (med andra ord, har ett rätt tråkigt liv :P ) men men.


Som jag skrivit så har jag ju hållt på att söka skola. För er som missat det har jag sökt in på Santa Monica College och jag har fått del ett av antagningen. Det betyder alltså att så länge som CSN och amerikanska ambassaden godkänner mig som student så flyttar jag till USA i 2½ år!


Ni som känner mig vet ju hur mycket jag har velat plugga utomlands och hur kul jag hade när jag var på Språkresa i LA (annars finns bloggen därifrån här).


Det känns väldigt spännande men också otroligt nervöst på många sätt. Dels att lämna alla man känner för att bygga upp ett nytt social nätverk. Sedan har jag ju mått dåligt en tid och är väl lite rädd för att bli sämre. En annan sak är ju att man får pengar från CSN i en klumpsumma som man sedan själv måste portionera ut under terminen. Utöver det måste jag ju flyga också, huh hemskt.

  En bild från Santa Monica Pier som jag tog när jag var där 2009 :)


Här är en bild jag hittade på piren också som jag hittade på google.


Det är en hel del att tänka på om man ska flytta utomlands i 2 år. Vad man ska packa till exempel. Att man måste ändra folkbokföringen, öppna bankkonto, byta mobilnummer (samt se till att räkningarna för mitt svenska nr betalas), hitta boende osv.


Nu blev det ett inlägg som mest bara handlade om USA men men, det blev ju nåt iaf :) Hoppas att mor och Micka är nöjda nu? :)


Puss och kram på er 

Presentation

Omröstning

Hur känner vi varandra?
 Vi är släkt
 Vi är vänner
 Vi har gått skola tillsammans
 Vi var nära förr
 Vi är bekanta
 Vi har aldrig träffats/Pratat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards