carrobacklund

Alla inlägg under maj 2012

Av Caroline Backlund - 27 maj 2012 20:14

Helt sjukt galet underbar kul helg alltså!


I fredags var jag, Sophie, Malin och Lindah på ett spanskt ställe, Tinto, och åt tapas, det var sjuukt gott! Sophie's klasskompis kom sen också.


Efter det så drog vi till the Abbey. Det var rätt lite folk när vi kom men det fylldes snabbt på. Och vad hände INTE där? Haha en hel del hände iaf, sjukt kul Jag och Malin skakade loss på dansgolvet (så gott det nu gick för det var packat), Malin fick 2 telefon nummer. Det dregglades en hel del under kvällen. Men hur kan man låta bli när snygga, vältränade killar springer omkring i bar överkropp? Mums ;)


Blev tidigt hem iaf.


Igår så blev det poolhäng här hos oss. Mycket trevligt vart det. Sen körde Erik på spontan fest. Jag spenderade de första timmarna ute på balkongen med vattenpipan. Eller hookah som det tydligen heter :p Det var verkligen så att alla tjejer var svenskar och alla killar var amerikaner. Det var även 2 kanadensare och nån britt. Dock fanns det en svensk kille där, men han har bott här sen han var 14. Dock avslöjade han inte att han var svensk förrän senare, så han hörde nog en hel del hemlisar ;D haha.


Kom väl hem vid 2 tiden eller så?


Grym helg iaf, woop woop! Love my Californian life!


The Abbey:

   

Av Caroline Backlund - 20 maj 2012 22:26

Hallloooj.


I fredags var vi på Global Motion, en danskonsert med danser från hela världen, jättebra var det verkligen :) Efter den så blev det hem och tokplugga hela natten.


Igår så började jag dagen med att plugga också. Sen blev det att göra sig i ordning för födelsedagsfest hos Lindah, mycket trevligt. Sen flyttades festen 2 våningar ner till några Amerikaner vi har varit hos förut, supertrevliga :)


Gick väl hem vid.. 1? halv 2? Ingen aning. Sen gick jag iaf på CVS en sväng och sen hem och hålla sig vaken till 6. Då var det dags att välja kurser. Fick inte riktigt de tider jag ville ha och så för massa kurser var fulla. Yogan var full på väntelistan till och med så det blev fitness istället. här är mitt schema iaf:


 


Bjuder på 2 ego bilder också

   


Kom iaf i säng vid 7 tiden. Tog en stund innan jag somnade för nån idiot kråka skulle hålla på å kraxa ihjäl sig utanför fönstret :p haha.


Puss på er

I USA · My life · SMC
Av Caroline Backlund - 17 maj 2012 07:20

Jaa jag har ju länge undrat över min finansiella situation. Det är riktigt svårt att få en klumpsumma i januari som ska räcka till juni. Plus hyra för juli och augusti. Är man inte van så är det svårt. Många, eller de flesta har problem med pengarna.


Har inte hört om ett enda sommarjobb jag sökt och så idag kom jag på en lösning. Lösningen skulle vara att stanna här och plugga under sommaren. Det skulle innebära att jag tidigast kommer till Sverige nån dag före jul.


Det är blandade känslor om det. Om exakt en månad ska jag annars sitta på flyget hem. Men nu kanske det inte blir så.


På plussidan för att stanna över sommaren:

Jag slipper flyga, haha

Jag får stanna i mitt paradis

Jag får vara med om 4 of July (USA's nationaldag)


På minussidan för att stanna över sommaren:

Jag missar min älskade Michaelas bröllop :'(

Jag får inte träffa familj, vänner och min kisse

Jag får inte äta svensk mat och dricka trocadero

Jag känner knappt några som kommer vara här under sommaren


Mycket tankar nu. Innan söndag blir det iaf bestämt om jag kommer hem eller inte :)


Puss

I USA · My life · SMC
Av Caroline Backlund - 16 maj 2012 01:41

Herregud, vart tog tiden vägen? Jag har idag varit här i FYRA månader. Det låter ju aslänge! Imorgon är det en månad kvar tills jag flyger hem igen.


Det är rätt mycket i skolan, har inte hänt så mycket spännande i övrigt. Jag har lyckats skada foten rejält dock så jag haltar mig fram hårt bandagerad.


Ikväll ska det grillas med goaste människorna.


I torsdags, lördags och söndags var det photoshoot med Malin. Tänkte dela med mig av hennes bilder här.


Ni som har facebook kan även gilla hennes facebooksida som ni hittar här:

http://www.facebook.com/Photosbymalinlord


Torsdag:

     


Lördag:

       


Söndag:


   


Vad tycks? :)


Vill också passa på att skicka massa kärlek och kramar till mina underbaraste Kim och Johanna! Finns alltid här, vad som än händer och sker  

   

Av Caroline Backlund - 9 maj 2012 00:44

Tänkte dela med mig av lite bilder från i lördags när det var cinco de mayo


                     

Av Caroline Backlund - 4 maj 2012 10:57

Hallåå folket.


Häromdagen så var ju jag och Malin ute i området lite halvsent för att knäppa kort till hennes photoassignment. Självklart ställer man upp som modell :) Delar med mig. Malin har ju även en fotoblogg nu för intresserade och den hittar ni här: http://photosbymalinlord.blogg.se/


   


Den här sista bilden var ju lite kul. Det vart lixom en impulsgrej. Jag började klättra upp på broräcket sen så hör jag Malins kamera smattra :)


Hoppas ni gillar det. Puss

I USA · My life · SMC
Av Caroline Backlund - 2 maj 2012 07:26

Halloj folket.


Är så dötrött så jag skulle kunna somna på stört. Men det gick sig inte.


Har en ny telefon (iPhone 4S :D) så ni som inte sett mitt nya nummer är det +1(310) 593 1467


Tänkte visa lite bilder från i lördags när vi kajakade :) Det var jag, Johanna, Kim, Adam och Frida :) Och en massa sjölejon! Ascoola. Det är i Marina del Rey för övrigt, supermys :)


                                                                    

I USA · My life · SMC

Presentation

Omröstning

Hur känner vi varandra?
 Vi är släkt
 Vi är vänner
 Vi har gått skola tillsammans
 Vi var nära förr
 Vi är bekanta
 Vi har aldrig träffats/Pratat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards