carrobacklund

Alla inlägg under november 2011

Av Caroline Backlund - 29 november 2011 18:03

Tisdag idag då och hade lektion imorse. ILB för att vara exakt. Var dock bara där första passet och sen gick jag hem. Är ju nästan klar med kursen också :) Wihoo!


Åkte till Daniel och vilade en stund och sen har jag mest suttit vid datorn typ. Sen hämtade jag ju paket från discshop också :) Fick ju presentkort där av Daniel när jag fyllde år i torsdags :) Det blev:

Supernatural säsong 1

Skilda Världar volym 1 och 2

The big bang theory säsong 1

Alice i underlandet (otecknad)

Kalle och chokladfabriken

2 musse filmer

Sex and the city 2


Jag och mina barnfilmer :) hihi


 


Annars måste jag säga att det känns så sjukt roligt med alla människor som man ska åka med till SMC. Ett riktigt härligt gäng är vi i vår lilla facebookgrupp så man känner sig lugnare över den biten :) Imorgon är det dessutom 2 veckor kvar tills jag ska på ambassaden. Är ju toknervös över det. Men får bara ta det lugnt och hoppas att det löser sig :)

 


Hopp hopp :)

Av Caroline Backlund - 27 november 2011 17:29

VARNING!

Människor som inte tål att läsa att andra inte älskar vintern bör inte läsa vidare. Om ni ändå gör det så har ni blivit varnade + att min blogg=mina åsikter. Tack.


Söndag idag och man vaknade för att se en vit värld. Nej jag älskar inte snö, vinter och kyla även om jag också, i mindre mängder, kan tycka att det är fint.

Enligt mig fördelar med snön:

Det blir ljusare

Det är fint i juletider

Barnen gillar att leka i snön


Enligt mig nackdelar med snön:

Det blir nästan för ljust (man blir bländad)

Det blir extremt färglöst

Det är kallt, blött och halt

Det kommer ofta för mycket snö så man inte kan gå ute utan att bli dyblöt

Vägarna krymper i och med snövallar

Saker har en förmåga att flyta ihop eftersom allt har samma färg

Busstrafiken går aldrig som den ska

Man måste ha ett ton kläder på sig = obekvämt


Men det är MINA åsikter.


I vilket fall så åkte jag och Daniel på fyndlagret idag :) Fyndade 8 filmer för 184 kr! Bra jobbat. Sen så åkte vi till Ankarsvik och åt jättegod mat som vanligt :)


Nu i veckan så måste jag in på banken nåt och betala min avgift till ambassaden också. Får inte glömma det. Då får jag ju inget visum :p


Nåja nu ska jag göra nåt annat


Hopp hopp   

Av Caroline Backlund - 26 november 2011 12:33

Hej hopp :)


Jag hade en jättebra födelsedag i torsdags :) Fick fina presenter också:

Cigg av Malla

Pengar av farmor&farfar och mormor&Benne

Resväska av mamma&pappa

100 dollar av mamma&pappa

Hudgrejor av mamma&pappa

Presentkort på discshop av Daniel

Presentkort på Birsta City av Hans&Lena

Presentkort på bio av Hans&Lena


Tack så jättemycket allihopa :)


Igår var jag med Milla och Micka på Birsta. Tänkte spendera mina presentkort men hittade bara ett vanligt linne och en knallrosa kofta :) Sen fikade vi också med Sara :) Myspys


Senare på dagen fick jag också en lista med alla personer som åker till SMC till våren. Vi är faktiskt 38 svenskar! Så jag startade en fbgrupp dit 21 andra har hittat än så länge :) Kul!


Av Caroline Backlund - 24 november 2011 00:00

Ja må jag leva

ja må jag leva

ja må jag leva uti hundrade år

ja visst ska jag leva

ja visst ska jag leva

ja visst ska jag leva uti hundrade år.


Ett fyrfaldigt leve för mig

hipp hipp hurra hurra hurra hurra!


Liiite ego bara? :D haha aja men så var man 22 då. Ett år äldre osv. Grattis till mig själv!


Också stort Grattis till Daniels pappa Hans som fyller år idag :)

Av Caroline Backlund - 21 november 2011 21:18

Hej hopp.


Jag är utan tvekan världens sämsta bloggerska. Det är ju bra på så sätt att jag vet att jag aldrig ska satsa på det yrket. Dock så hoppas jag ju att det ska gå lättare när jag väl flyttar utomlands (om jag får visum dvs). Det är faktiskt av den anledningen jag startade en blogg igen. För att om jag skulle flytta så skulle ni få veta vad jag gör oavsett om ni har facebook eller inte (sen så kan man ju utveckla mer på en blogg också). Sist jag skrev var 2 veckor sedan och då skrev jag lite om vad som måste göras för att plugga utomlands. Jag får väl tillägga att jag inte fått med allt. Det är verkligen ett ton saker att fixa.


I helgen så kom mina små kusiner, Elliott och Fabian och sov hos oss mellan fredag och lördag. Med sig hade de sin lilla kissebäbis Märta också. Huga så söt och go hon var! Barnen också såklart :)


På lördag så firade vi Daniels systerdotter Nikki som fyller 1 år idag :) Grattis till lillgumman  

Linda hade gjort en jättefin (och god) Hello Kitty tårta!


Idag har jag varit och klippt mig (mycket välbehövligt) och varit på sjukhuset som omväxling. Sen har jag pluggat till provet i samhällskunskap som jag tänkte ha imorgon hoppas jag.


På fredag så fyller ju jag dessutom år! Nu har man ju blivit för gammal för presenter och så (fast inte av mamma och pappa, då blir man aldrig för gammal   ) men det kommer väl nån och fikar lite så det blir baka lite på onsdag :) Hör av er/dig om det kommer nån fler än jag vet om. Kan vara bra att veta :)


Nu ska jag snart dra mig hemåt.

Puss och hej


Av Caroline Backlund - 7 november 2011 12:26

Ja det här med att plugga utomlands är inte det lättaste. Att ta sig dit alltså. Det är 1577 saker att göra.

Det här är allt jag har gjort och måste göra


1.Ha betyg från gymnasiet samt få dessa översatta

2.Fylla i ansökan till skolan

3.Gå till en fotograf och ta kort till ansökan

4.Skriva ett personligt brev på engelska till ansökan

5.Kopia på giltigt pass

6.Söka CSN bidrag
(Här hade jag massa problem när CSN inte godkände skolans beslut)

7.Skicka in godkännt CSN brev till skolan

8.Boka informationsseminarium

9.Beställa personbevis från skatteverket

10.Gå till en fotograf för att ta kort till visumansökan

11.Fylla i olika visumhandlingar

12.Betala visumavgift på banken (internetbetalning är ej godkänt)

13.Boka tid på ambassaden för personlig intervju

14.Ta med kuvert med betalad porto för visum och pass att skickas hem till en



Det är väl ett ungefär vad man ska göra. Sen efter intervjun på ambassaden är det mesta klart. Då ska det bokas flygbiljetter, tillfälligt boende i USA och flyga dit. Väl där så måste man hitta ett boende, öppna bankkonto, skaffa nytt mobilnummer osv. Med andra ord är det en hel del att stå i för att plugga utomlands. Längtar tills det är klart och jag är på plats och har kommit in i vardagen där borta :) Ställt om huvudet på engelska osv.


Då vet ni iaf, om ni är sugen på att plugga i USA, vad som krävs! Ska ni däremot plugga inom EU är det mycket lättare.. Men varför göra det för lätt för sig lixom? haha

Av Caroline Backlund - 7 november 2011 11:48

Hej hopp,


Länge sen jag skrev nu igen, känns som om jag inte hinner med mig även om jag inte gör något speciellt egentligen. Min rapport i samhällskunskapen går åt h****** iaf så jag måste prata med läraren imorgon om vad jag ska ta mig till. Men men..


Daniel ramlade ju och bröt armbågen i onsdags och var tvungen att opereras på torsdagen vilket har gjort mig till lite personlig assistent :P Så jag har bjudit han på middag både på fredag och lördag. Och på lördagen var 3 av mina kusiner här, Zabina, Elliott och Fabian. De var så goa och kramiga allihop :) Länge sen man träffade dem så det var jättemysigt! Sen så blev det en sväng till Ludde på kvällen också. Kollade när han och Daniel spelade tv-spel och sen så såg vi en film :)


På söndag så var det middag i Ankarsvik och då var Daniels systerdotter Molly jättegosig :) Tror hon tyckte Daniels arm var lite obehaglig. Så vi satt uppe och kollade på tv när hon ställer sig framför mig och frågar "Har ni barn?" jag (fnissar lite) "Nej vi har inga barn" "Nähä.. men ni har haft" (jag försöker hålla mig för skratt). Barn är ju för härliga! Sen så sträckte till och med Nikki upp armarna mot mig, hon som brukar vara anti mig :P hehe.


Med andra ord en helg med 5 mysiga ungar :) Härligt!

Presentation

Omröstning

Hur känner vi varandra?
 Vi är släkt
 Vi är vänner
 Vi har gått skola tillsammans
 Vi var nära förr
 Vi är bekanta
 Vi har aldrig träffats/Pratat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards