carrobacklund

Alla inlägg under mars 2012

Av Caroline Backlund - 30 mars 2012 00:48

Har jag :)


Eftersom jag är sjuk (igen) så tog Johanna min städvecka denna veckan, tack gumman <3


Sen fick jag denna överraskning av Malin när jag vaknade:


   


Red Velvet cake som jag alltid velat prova :) Den låg brevid sängen när jag vaknade. Tack stumpan! <3

God var den :)


Av Caroline Backlund - 29 mars 2012 09:27

Väntar aldrig för länge?


Detta damp ner i brevlådan idag:


   


Stämplat i Sundsvall 25 januari och nu kom det idag :p Tror dock jag vet varför. Det är som så att när man skickar brev utomlands så kan man sätta på en sån här lapp:



De är gratis och finns där man köper frimärken :)


Men tack till Micka och Peter för inbjudan, ni vet ju redan att jag kommer :)

Av Caroline Backlund - 29 mars 2012 09:18

 


Har fått lite frågor här från Ida, och självklart är det inte försent :)


1. Ja, det går inte riktigt att svara på, man väljer ett major (ett huvudämne) och sen finns vissa kurser man måste läsa inom området för att få en degree och sedan väljer man själv. Jag har just nu Business som major men tänker byta i höst (det är lixom inga problem att bara byta om man ändrar sig)


På SMC där jag går kan man bara ta en AA degree, vilket är den minsta man kan ta. Man kan dock läsa  upp till en AA degree och sedan transfera till en annan skola för att få en högre examen. Det är oftast när man läser till en högre inriktning som man fokuserar mer på sitt major. I vilket fall är det lixom lätt att välja sin egna inriktning. Hoppas du förstår hur jag menar :)


2. Jag åkte hit med mamma, men jag åkte själv som student och flyttade ihop med mina 3 sambos som jag aldrig träffat innan :) Mamma följde mest med som lite sällskap i början. Hur jag gjorde för att ta mig hit var så att jag hade ett företag, Kilroy education som hjälpte mig med allt :) Det finns flera sånna, Blueberry och Avista är 2 andra jag känner till


3. Ja, jag har csn lån :) Det blir rätt mycket beroende på hur mycket man lånar till. Jag tog ju ex extralån för resa och försäkring.


Tack så mycket :) Kram kram!

Bara att fortsätta fråga på folket :)

Av Caroline Backlund - 27 mars 2012 07:41

Hopp hopp.


Live från the staterna lixom. Det har inte direkt hänt mycket sen sist. Igår? Aja. Har bara haft engelska och dans idag. Sjukt trött har jag varit också. Imorgon business exam. Sen ska vi koreografera på dansen på onsdag. Imorgon ska jag också skypa med bästa Micka :) <3


Nåja, när jag ändå har tråkigt : (varning för eventuella avslöjanden som kan vara ganska läskiga, hahaha)


Ditt namn?Caroline
Födelseår? 89
Ditt födelseställe? Sundsvalls BB
Spelar du något instrument? Nej, har gjort när jag var yngre
Dina första tankar när du vaknar? Får jag sova lite till?
Är du hungrig? Nej, åt nyss ett äpple
Vart befinner du dig just nu? Hemma
Vart bor du? Santa Monica, California, USA
Är du bra på? Rätt bra på att softa.. Haha näe men nåt är man väl bra på :) Lite av varje tror jag
Är du kär? Nej
Är du singel? Ja
Vilket land kommer du ifrån? Sverige
Din mobiltelefon? Sony ericson eh, experia x10 tror jag
Låt just nu? Som jag lyssnar på nu? Enya - Only time

Antal timmar sömn inatt? 8? Ingen aning faktiskt
Vem är snyggast? Ja det kan man fråga sig
Vem vet mest om dig? Jag antagligen
Vem vet du mest om? Haha ingen aning
Vad vill du ha just nu? $$$$$$$$$$$$$$$$   
Höger eller Vänsterhänt? Höger
Språk? Svenska, Engelska

Ditt mål i livet? Bo utomlands, minst 1 land, få en bra utbildning och ett bra jobb
Sängdags? Snart
Har du körkort? Jaa
Äger du några vapen? Hahahaha nej. Fast å andra sidan så räknas väl köksknivar, saxar och pincetter och sånt som vapen.. Nåja, inget olagligt iaf
Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? De var lixom jättebestämda på Caroline, oavsett kön (oj så glad att jag blev tjej)
Pepsi eller Coca cola? Coca cola
Mjölk i kaffet? Oftast
Sjunger du? Otroligt dåligt :D


Vill du gå högskola? Går på College så
Vill du gifta dig? Jaa tror jag väl
Kommer du överens med dina föräldrar? Oftast
Din hårfärg och frisyr just nu? Mörkblond tror jag. Frisyr? Åt alla håll :D
Skorna du hade på dig idag? Svarta ballerina
Kläder du hade på dig idag? Öh, jeansleggings, t-shirt.. Träningskläder, myskläder
Favoritfärg på kläder? Svart
Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Hur många som helst
För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Olika


Tatueringar du har? En fjäril på benet
Piercingar du har? Tungan
Har du glasögon? Nej
Hur ser din plånbok ut? Svart
Din perfekta Pizza? Made in Sweden
Favoritårstid? Sommar

Favoritdjur? Min kisse
Favoritparfym? Escada - Taj Sunset
Favoritämne i skolan? Afrikansk dans!
Favoritsysselsättning? Umgås med vänner och hitta på massa skoj :)
Favoritartist/grupp? Har ingen
Gillar du när det åskar? Nej

Hur svarar du i mobilen? Hallå/Hello
Vem ringde dig senast? Sophie
Vem ringde du? Sophie
Sov du ensam inatt? I sängen, ja, sen har jag bästa Malin i samma rum :)
Vem sov du hos senast? Öh, oj.. Jadu.. Vettefan
Vem sov hos dig senast? Eh, Frida? :D
Varit på dejt den senaste månaden? Ja

Kysst någon den senaste månaden?   

Blivit slagen den senaste månaden? Hahaha nej :p
Nämn något som gjorde dig glad förra månaden? Hm, jag vet inte :D haha säkert massor

Vad gjorde du kl 08 imorse? Sooooooov
Vad gjorde du för 15 min sedan? Låg här i min säng
Det sista du sa högt? Kolla här.. Eller, näe.. Haha jag minns inte
Det senaste någon sa till dig? Minns icke :D
Vad har du druckit idag? Vatten, cola
Vad var det senaste du åt? Äpple
Vad är det för färg på din ytterdörr? Vit
Vad är det för väder hos dig nu? Mörkt är det. Klart tror jag dock
Godaste glassmaken? Häägen daaz Eh, vad den nu heter, med kolasås :D
Tror du på kärlek vid första ögonkaastet? Nej

Av Caroline Backlund - 26 mars 2012 09:22

Det har väl varit årets lugnaste helg denna helg, så skönt ändå :) I fredags var jag borta större delen av em/kvällen. Kom hem och fann 4 gotjejor här, Malin, Johanna, Frida och Sophie :) Blev lite filmmys och så.


Lördag var en slödag, gjorde inte många knop. Malin och Frida skulle ut men jag och Johanna stannade hemma med Sophies goa hund Henry som vi lånade över natten :) Tokmys var det med Pippi och Breaking dawn. Gick och la oss vid 4 och vaknade kvart i 6 av att Malin och Frida plingade på, haha orkade verkligen inte. Henry började skälla som en tok, men det blev lugnt till sist :)


Vaknade helt slut imorse, som jag var bakis. Sen har det regnat hela dagen, åska och blixtar fick vi också på kvällen. Har verkligen bara slöat hela dagen.


I veckan finns inte så mycket planer, skola, loppmarknad på söndag och kanske nåt annat skoj typ nån dag, typ på tisdag eller så.. kanske. typ ;) hihi


 


Av Caroline Backlund - 21 mars 2012 08:35

God morgon Sverige.


Ja en del har undrat hur jag mår efter akuten osv. Mår bättre nu men är fortfarande trött och yrslig. Dock mycket bättre.


Idag har jag nog pluggat mig själv halvt till döds.. Började med business imorse, sen så blev det pluggdate med några från engelskan i biblioteket där vi lånade ett studierum. Vi skulle svara på en massa frågor angående uppsatser så vi delade upp frågorna på hela gruppen. Jag satt väl där 2 timmar innan jag var klar och gick hem. Satt lite vid datorn innan jag totalslocknade i 2 timmar. Sen på Raffes och handlade och så plugg igen. Renskrev mina svar, gjorde klart alla uppgifter till ESL-kursen och skrev en uppsats on etik till engelskan. Efter det belönade jag mig själv genom att kolla True Blood med bästa sambos!


Middag har jag inte ätit än heller fast klockan just nu är 00:39.. Nåväl, får väl äta extra bra imorgon då.


 

Ny sovtröja :) Hello Kitty + St Pat's day!


 

Trött lillhjärtat



 

Johanna efter en hård St Pat's day



Kim och Malin efter en hård St Pat's day


   


Dagens middag..


Nu ska jag försöka somna i någorlunda tid idag om jag ska orka upp före 3 imorgon..


Ha en fin dag där hemma

Puss

I USA · My life · SMC
Av Caroline Backlund - 18 mars 2012 21:07

Men jag har inte mått så bra och därför inte orkat..


Så vad har hänt denna vecka då? Inte mycket egentligen :P Vi hade långhelg och det var ju skönt. Dock fick vi sämst väder istället så..


Igår var det St Patrick's day och då vart det lite fest här :)


Det var jag, Malin, Johanna, Kim, Frida, Adam, Lindah, Athena, Cissi, Besa och Daniella :) Senare stack alla till main street men flera kom tillbaka inom en timme och festligheterna fortsatte här.. Tills brandlarmet gick igång över hela Plaza.. Dra fan vad det lät ÖVERALLT.. Vi konstaterade att det inte brann så vi höll oss mest på balkongen.


     

Av Caroline Backlund - 13 mars 2012 02:28

         

Presentation

Omröstning

Hur känner vi varandra?
 Vi är släkt
 Vi är vänner
 Vi har gått skola tillsammans
 Vi var nära förr
 Vi är bekanta
 Vi har aldrig träffats/Pratat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards