carrobacklund

Alla inlägg under december 2011

Av Caroline Backlund - 30 december 2011 18:26

Halloj :)


Imorse var det dags för solning igen på sjukhuset, skönt :) Sen åkte jag och Zabina på drakborgen och lekte på i 2 timmar :) Efter det var man ju hyffsat trött så det blev hem å sova en stund. Ikväll händer det nog inget alls.


Vet inte vad som händer imorgon heller. Verkar bli hemmakväll bara. Får se..


Nu har jag betalat första hyran på lägenheten också :) Skönt!

Av Caroline Backlund - 29 december 2011 22:09

Hopp hopp


Idag har det varit en fullspäckad dag. Först idag så var jag på lunch hos Malla, alltid lika trevligt det! Fick jättegod kycklingpaj, mums! Sen satt vi och surrade på och jag hjälpte henne skaffa skype och installera ett spel :) Lite senare så körde hon hem mig och stannade här på kaffe och mer surr med mor.


Ett tag efter att hon åkt hem så for jag och mamma på Ica Maxi och handlade innan vi åkte ut till Kvissle för att fira min kusin som fyllde 13 år på julafton. Stort Grattis! Fikade och busade med barna och surrade på med de äldre kusinerna, det är så sällan man ser dem så det var riktigt roligt :) Zabina följde sedan med för att sova här hos oss tills på lördag så imorgon ska vi på drakborgen! Yay :)



Tårta   


 


Födelsedagsbarnet   



 


The släkt   



   


Kusinerna  


Allt för mig nu :)

Av Caroline Backlund - 28 december 2011 16:09

Idag är det onsdag. Uppe med tuppen imorse för att åka på sjukan och sola. Fick skjuts av mamma och solade sen 1 minut och 9 sekunder igen. Tror inte jag bränt mig den här gången så jag får nog öka nästa gång :) Yay!


Sen så kom Daniel och hämtade mig, for hem till han och sen så sov jag en timme eller så där :P Trött, japp. Åkte på Media Markt där det blidde en kamera för mig :)


 

En sån blev det :) Nöjd är jag! Nu kan man knäppa kort i staterna :)


Efter det så har vi städat och plockat ihop det sista av mina grejor. Allt ska vara nerpackat nu men man kan ju alltid ha glömt nåt. Det märks. Tungt är det nu, men får försöka se framåt, om 2½ vecka får jag träffa mina underbara sambos och andra underbara människor jag haft kontakt med. Förmodligen en massa andra underbara människor också. Jag behöver komma härifrån av många anledningar. Det här är det bästa för mig :)


Ett något udda inlägg kanske men men.

Puss

Av Caroline Backlund - 27 december 2011 13:31

Snart är det här året slut, shit vart tog tiden vägen? :O Springer iväg gör den iaf!


Tiden framöver här handlar om 2 saker.

1. Umgås med vänner

2. Packa och planera inför USA


Jag kanske skriver mycket om USA men det är ju faktiskt så att jag ska flytta. Så det är klart att man tänker mycket på det. Idag har jag skickat in mina papper också :D Yaay, så nu är det snart klart. Så fort alla andra skickat sina papper + att det blivit godkänt!


 


Näe nu ska jag snart ta en dusch och sen väcka Daniel :)


Hopp hopp

Av Caroline Backlund - 27 december 2011 01:19

Hallå.


Det börjar verkligen att dra ihop sig! Det är mindre än 3 veckor kvar tills jag flyttar och imorgon ska jag skicka in alla papper om lägenheten :D Wiihoo! Fick veta idag att vi ska bo på våning 6, haha jag som är höjdrädd :D Men det blir nog kanonbra! Gymmet de har är öppet mellan 06-00 och är gratis så man har ju all anledning till daglig träning också. Det är ju en hel del som måste fixas på plats. Inredning och saker till lägenheten, bank, mobil, informationsseminarium, skriva prov, studievägledarsamtal, fixa böcker osv, men det ska bli såå sköönt att få allt avklarat! Om det nu går bra med lägenheten så blir vi som jag sagt 4 pers. De andra heter Malin, Johanna och Kim :) Verkar vara riktigt härliga typer så vi lär ha kul tillsammans :)


Tillbaka till nuet då! Julhelgen har varit jättebra, fick massa bra julklappar :) Tackar och bockar! Idag har jag träffat 3 av mina kusiner, gullpluttarna då :). Sen så har jag flyttat hem en massa saker också. Flera flyttkartonger samt fyllt upp några till. Snart är det klart också då :)


Näe nu ska jag fortsätta klicka på datorn och se på älskade tv-serie    Saknar min paddis, skulle tagit med mig den!


Puss på er   

Av Caroline Backlund - 24 december 2011 12:39

Till alla er vänner, bekanta, släktingar, framtida skolkamrater, framtida roomies

och till er andra önskar jag er en riktigt


God Jul!   


Den här veckan har varit ganska kaotisk. Jag har ju fått lägenhet tillsammans med 3 andra borta i USA och nu väntas bara att skriva papper och så. Det är ett jättefint lägenhetskomplex som heter the plaza at arboretum :) Kika där så får ni se :) Det skulle vara skönt att ha allt gjort nu bara så man slipper tänka mer på det :)


Här är ungefär hur lägenheten ser ut:


 

Av Caroline Backlund - 21 december 2011 21:06

Hopp hopp :)


Nu såhär 3 dagar är många stressade inför julen. Inte jag. Jag är stressad över massa annat. Som att vi eventuellt fått tag i en lägenhet på bästa stället i SM men inte fått all info än så man har lixom noll koll på om det blir så eller inte. Det skulle verkligen vara kanon att ha boende klart + att de som jag skulle bo med är förmodligen helt underbara typer!


Fick iaf mitt visum i måndags vilket var kalas! Idag så bokade mamma flyg så den 15 januari klockan 11:45 lyfter vi från arlanda och vidare mot LA via London. Det känns lite sådär att flyga men jag har ju mamma och medicin så det ska väl gå bra ändå :) Flygturen mellan London och LA känns faktiskt lättare på nåt sätt. Det är ett större plan så turbulens osv känns mycket mindre vilket faktiskt är skönt. Dock är ju flygtiden på 1357 år drygast nånsin så jag hoppas att jag är superdupertrött :P Sen så för er som undrar när jag kommer hem igen så blir det på kvällen den 17 juni :)


 

Dumma metall-pippin :(

Av Caroline Backlund - 14 december 2011 22:33

Dryg och lång dag idag.


Åkte ju tåg imorse klockan 5. Sov typ hela vägen ner till Stockholm. Vaknade bara till några gånger när det klev på folk och så åt jag en macka i Gävle typ. Kom fram i exakt rätt tid på tågstationen också (halv 9). Satt bara där och ugglade i nästan en timme innan jag begav mig till taxikön. Gick på mindre än 10 minuter att åka dit trots att vi fick rött på typ alla rödljus.


Väl framme var det bara att ställa sig i kön utanför ambassaden. Drygt som bara den var det. Sen var det ju rätt irriterande att vissa som stod i kön efter några minuter stegade fram och ställde sig längst fram eftersom de hade bokat tid (som att vi andra inte hade det lixom?). Efter en timme fick jag iaf gå och visa fram mitt pass och lite papper och gå igenom säkerhetskontrollen (plus lämna ifrån mig telefon, ipaden och även laddaren till ipaden).


Sen så var det bara att stega in på ambassaden och få en nummerlapp för att lämna ifrån sig alla papper. När det var gjort var det bara att vänta på att mitt namn skulle ropas upp. Lite senare så hör jag:

"Ajda (Ida) BääklUnd, window E please". Heter ju Ida Caroline... så för dem så är ju Ida mitt förnamn.

Fick lämna fingeravtryck och svara på några frågor (typ när jag gick ut gymnasiet, vad jag har gjort sen dess och vad jag ska läsa på SMC). Det tog ca 30 sekunder. Sen fick jag besked om att mitt visum skickas inom en vecka.


Så 2 timmars köande (1 timme ute och 1 timme inne) för 30 sekunder, men i efterhand så är det ju värt det såklart :).


 


Blev en promenad till Åhlens City där jag tog en fika innan jag gick till tågstationen och väntade på att få åka hem. Sov typ hela vägen hem också, trött tjej. Störande tjejen som satt mitt emot mig dock. Varje gång jag vaknade till så satt människan och glodde(?!) på mig. Hon hade även en laptop, men tydligen var jag mer intressant.


Aja oj va långt det blev :)


Men om en månad så flyttar jag alltså till Santa Monica! WIIIIHOOOO :D


     


Love it :D

Presentation

Omröstning

Hur känner vi varandra?
 Vi är släkt
 Vi är vänner
 Vi har gått skola tillsammans
 Vi var nära förr
 Vi är bekanta
 Vi har aldrig träffats/Pratat

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards